Softver po mjeri ili gotovo rješenje?

Objavio
business, people, teamwork and planning concept - smiling business team with marker and stickers working in office

Vječno pitanje s kojim se susrećemo na tržištu je izrada softvera po mjeri nasuprot gotovom rješenju. Danas imamo velik broj gotovih sustava koji nam omogućavaju da se vodimo njihovim koracima umjesto da uvedemo svoj proces. Temeljem iskustva i razgovora s klijentima, sa sigurnošću možemo reći kako su gotova rješenja namijenjena klijentima koji ne znaju kako definirati svoje procese te trebaju pomoć oko istih, žele rješenje koje će im pomoći u definiranju koraka procesa rada, a ovaj dio se posebno odnosi na proizvodnju.

Kada razmišljate o gotovim rješenjima, pokušajte najprije odgovoriti na sljedeća pitanja:

Da li imam definirani proces?

Kako ne biste razmišljali o procesima koje ne znate definirati, uzmite gotovo rješenje i prilagodite se njemu. S time ćete zadovoljiti potrebu definiranja procesa s ciljem povećanja rentabilnosti Vaše tvrtke.

Tko će održavati sustav?

Ukoliko je Vaša tvrtka definirana kao mikro ili malo poduzeće te nemate financijskih sredstava za nadogradnju Vašeg tima s stručnim IT djelatnicima, dopustite da s gotovim rješenjem dobijete osobu koju u svakom trenutku možete nazvati. Ovdje možete definirati razne varijante održavanja, od preventivnog, korektivnog do adaptivnog održavanja.

Koliko vremena imamo za prelazak na novi sustav?

Ukoliko ste start up tvrtka koja je krenula sa poslovanjem te nemate vremena za definiranjem procesa već samo želite započeti sa ponudom Vaših usluga potencijalnom tržištu, gotovo rješenje možete dobiti promptno s brzom implementacijom rješenja u tvrtku.

Koliki nam je budžet za nabavku softvera?

I jedna od najbitnijih stavkije cijena. Softver po mjeri se po cijeni ne može usporediti s gotovim rješenjima iz razloga što na tržištu postoje mnoga besplatna rješenja koja mogu zadovoljiti Vaše potrebe u počecima rada Vaše tvrtke. Jedino što ćete ovdje utrošiti je vrijeme za pronalazak zadovoljavajućeg rješenja.

Zašto sustav po mjeri korisnika?

Kada tvrtka postane prevelika i prezahtjevna za rješenja koja joj se nude na tržištu, kreće procespotražnje potencijalnih izvođača koji će izraditi rješenje prema specifičnim zahtjevima. Bitna stavka na koju morate obratiti pozornost je da napravite analizu Vašeg potencijalnog izvođača jer jedanput započeta priča oko izrade softvera zahtjeva mnogo vremena za definiranje specifikacije sustava.

Nedostaci softvera po mjeri?

Softver po mjeri ima samo jedan nedostatak, a to je kada se detaljno ne razrade koraci projekta. Često vidimo duge i zamorne implementacije sustava po mjeri gdje na kraju ni jedna strana nije zadovoljna. Klijent više ni sam ne zna što želi, a programeru se diže kosa na glavi od novih promjena. Kako biste izbjegli takve situacije, sjednite s konzultantima/projektnim menadžerom i definirajte svoje potrebe koji će oni uobličiti i prenijeti programeru. Također je jedna od mogućnosti implementacija projekta po koracima, kako biste bili sigurni da su sve dogovorene stavke isporučene, dok će s druge strane izvođač biti siguran da će dobiti plaćeno ono što je do sada isporučeno.

Kome je namijenjeni softver po mjeri?

Softver po mjeri korisnika namijenjeni je tvrtkama koje imaju definirane procese rada te žele sustav koji će pratiti njihov proces ili barem imaju okvire onoga što žele. Kako gotova rješenja ne mogu u potpunosti zadovoljiti takve potrebe, iz razloga velikog broja korisnika koje imaju, klijenti često ostaju u magli. Najčešće su to srednje i velike tvrtke koje zbog nedostatka podobnog softvera svakodnevno gube produktivnost u radu. Nemojte dopustiti da Vas nedostatak softvera koči u Vašem radu te kontaktirajte stručnjake kako bi Vam pomogli u definiranju Vaših potreba.

Možemo zaključiti da sui softver po mjeri i gotovo rješenje dobre opcije, jedino što morate definirati je što trebate, da li je to automatizirani proces prilagođeni upravo Vama ili se želite prilagoditi već nekom gotovom procesu. Nakon što definirate Vaše potrebe, rezultat će biti zadovoljni i produktivniji djelatnici te lakša kontrola zadataka i izvršenih procesa.